Kā kļūt par mentoru?
1.Informatīva tikšanās. Ievadlekcija par ārpusģimenes aprūpi un mentoru darbu. Anketas aizpildīšana. Tikšanās ar psihologu un sociālo darbinieku – intervija.
- 2. Divu dienu apmācība – kompetents emocionāli traumētu bērnu aprūpētājs.
3 .Dokumentu iesniegšana (ģ.ārsta izziņa, veidlapa Nr.027/u; izziņa no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra Sodu reģistra).
- 4. Brīvprātīgā darba līguma slēgšana.
- 5. Tikšanās ar bērnu institūcijā - Rīgas pašvaldības bērnu un jauniešu centrā (RBJC).
Mācību programma
Datums | Mācību sesijas | Lektori |
03.10.2019. ceturtdiena plkst.18.00-20.30 | Ārpusģimenes aprūpe formas. Mentoru funkcijas, motivācija, nepieciešamās spējas, kompetences. Mentora un bērna gaidas no kopējās sadarbības. Sadarbība ar bērnu namu (RPBJC). Dalīšanās ar pieredzi mentoru darbā Artis Grīnbers. Pastorālā darba pieredze bērnu namā m. Natālija. Anketas aizpildīšana. Tikšanās ar psihologu un sociālo darbinieku – intervija. | Kaspars Jasinkevičs -RPBJC direktors. Mārīte Šīre – projekta koordinatore, sociālā darbiniece. Dzintra Bušmane – ģimeņu konsultante, psiholoģe. |
10.10.2019. Ceturtdiena plkst.18.00-20.30 | Iepazīstināšana ar pamatprasmēm emocionāli traumētu bērnu kompetentai aprūpei un sniegta traumu veidu definīcija. Ievads un „Ko es šeit iegūšu”? Vidējais aplis Bērna stāsts par agrīnu atstāšanu novārtā un traumatiskiem notikumiem Kā tiek piedzīvota trauma Trauma un smadzenes | Ļuba Vasečko Oļesja Danfelde (Latvijas Kristīgā alianse bāreņiem un Atbalsta centrs TILTS) |